We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt. Daarom hebben we de meest gestelde vragen alvast voor jullie beantwoord. Kom je er nog niet uit? Mail dan naar info@booijkaasmakers.nl

Webshop Algemeen

  • Hoe wordt de kaas verpakt? De kaas wordt vacuüm verpakt waardoor hij minimaal acht weken houdbaar is. Je hoeft hem niet in de koelkast te bewaren, een koel keukenkastje is voldoende. Maar leg hem vooral niet in de zon. Mocht je hele jonge kaas hebben, dan kun je deze beter wel zo koud mogelijk bewaren.
  • Hoe lang duurt het voordat de kaas bezorgd wordt? Onze partner, Trunkrs, bezorgd de kaas op dinsdag, woensdag en donderdag, tussen 17 en 22 uur. Om 16 uur wordt er een mail verstuurd met een link waar je kunt zien wanneer de bezorging bij jou gepland staat. Je kunt ook aangeven wanneer het niet uitkomt.
  • Zit er ook kaaspapier bij de bestelling? Ons kaaspapier is het beste geschikt om de kaas in te verpakken nadat je de kaas uit het vacuüm hebt gehaald. We geven standaard 1 velletje mee per 2 stukken kaas, omdat je het papier gemakkelijk 2 keer kunt gebruiken. Wil je meer, of juist geen kaaspapier, vermeld dit dan bij de notities.
  • Kunnen jullie een kaartje met een persoonlijke boodschap toevoegen? Zeker, dit is mogelijk. Vermeld de gewenste tekst bij de notities.
  • Kan de bestelling als cadeau verpakt worden? Dit kan! Het is alleen wel zo dat we de bestelling geschikt moeten maken als postdoos, maar binnen de postdoos kunnen we het mooi verpakken.
  • Is de kaas zwangerproof?  De meeste soorten wel. Bij elk product staat aangegeven of het geschikt is voor zwangeren.
  • Bevat jullie kaas lactose? Lactose is melksuiker. Melksuikers verdwijnen deels uit de kaas door het ambachtelijke proces (we wassen de wrongel twee keer). Binnen de eerste 24 uur na het maken van de kaas, is de meeste lactose omgezet in melkzuren. Na acht weken zorgt de rest van de rijping ervoor dat er bijna geen lactose meer in onze kazen, wat betekent dat alle kaas die ouder is dan jong in principe lactose-arm is.

Kaasabonnement 

  • Wat bestel je eigenlijk? Wat je bestelt, is wat je thuisbezorgd krijgt. Dus bestel je twee keer een kilo Buurenkaas, dan wordt deze bezorgd als twee keer een kilostuk. Wil je toch liever vier keer een pond, pas dan je bestelling aan in je eigen account.
  • Twee soorten kaas bestellen. Wil je liever twee soorten kaas bestellen, sluit dan twee abonnementen af voor de verschillende soorten kaas.
  • Wanneer wordt er geleverd? We streven er naar om dinsdag, woensdag en donderdag te leveren, dit gaat 95% goed, maar ook de pakketbezorgers van Trunkrs staan soms vast in de sneeuw of hebben het te druk met de kerst.
  • Ik wil graag bijbestellen, kan dat? Vlak voor je abonnement weer geleverd gaat worden, sturen we je een herinneringsmail met een kortingscode. Deze code kun je gebruiken om kaas bij te bestellen zonder extra bestelkosten. De extra kaas wordt geleverd samen met je kaasabonnement.